Oprogramowanie typu CRM

Zaczęty przez bursky, 19 wrz 2018, 08:06:17

« poprzedni - następny »

bursky

Pytanie, jaka opcja bedzie lepsza, wygodniejsza w przypadku firmy składającej się z kilkunastu praowników, kilkunastu stanowisk komputerowych: crm działający lokalnie, stacjonarnie, czy w chmurze? Pytam, bo w obu przypadkach można znaleźć interesujące rozwiązania z tego zakresu.

bardzo konkretne

Ja też mam bardzo konkretne pytanie tego typu. Czy w przypadku firmy składającej się z kilkunastu pracowników lepszy będzie młotek, młot hydrauliczny czy prasa ?

FRt

CRM 'lokalny, stacjonarny' również może mieć dostęp zdalny - z domu, telefonu itd. Generalna filozofia wdrażania takich systemów sprowadza się najczęściej do pytań
a) co chcesz osiągnąć/ czego potrzebujesz?
b) czy to co chcesz osiągnąć da się zrobić gotowym rozwiązaniem czy może musi być 'customizacja'
c) na ile masz świadomość czego faktycznie potrzebujesz - to jest kwestia taka, że część osób zaleca wdrażanie wszystkiego na raz (bo łatwiej zabudżetować, bo krócej trwa proces wdrożenia i teoretycznie szybciej są efekty; inna szkoła mówi, że lepiej to robić stopniowo, bo decydenci będą się stopniowo uczyć systemu i lepiej dopasują funkcje do zapotrzebowania
d) jaki masz budżet i jakie są koszty danego CRM - za stanowiska? nazwanych użytkowników? jednoczesnych użytkowników?
e) kto ma system obsługiwać - lokalny magik, firma zewnętrzna?
f) na ile ufasz chmurom - ich bezpieczeństwu, stabilności (dostępności)
g) będziesz to z czymś spinać? dedykowanym systemom np do faktur, magazynu, rozliczaniu serwisu itd? Ogólne systemy będą pewnie prostsze - a więc np tańsze; z drugiej strony nic nie wiadomo, czy nie masz czegoś do podpięcia - np lokalne, domowe rozwiązanie które znajomy napisał, którego możesz nie spiąć z takim ogólnym CRM, a już system lokalny ,gdzie więcej możesz wpłynąć na dostawcę, żeby ogarnął odpowiednie dedykowane interfejsy

ja mam doświadczenia tylko z instalowanymi lokalnie systemami gdzie dostęp jest czasem z poziomu aplikacji a czasami przeglądarką, więc dużego ciśnienia na chmury nie było. Ale to zawsze były dosyć mocno dopasowywane rozwiązania - uniwersalnej reguły się nie określi

starak

#3
24 wrz 2018, 12:34:32 Ostatnia edycja: 26 wrz 2018, 13:00:52 by starak
Wybór jest dosyć duży. Zarówno wśród aplikacji stacjonarnych jak i działających online,czyli na zasadzie klient serwer.
Jest to wybór na wiele lat, dlatego powinien być przemyślany, aby wszystko funkcjonowało tak jak trzeba, aby był to soft rozwojowy z dobrym wsparciem technicznym. Krótko mówiąc, wybór systemu CRM to skomplikowana sprawa, znacznie bardziej skomplikowana niż wybór klienta pocztowego. Proponuję jeszcze tutaj sprawdzić - zobacz link.

 

Szybka odpowiedź

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Użytkownik:
Email:

Skróty: naciśnij alt+s aby wysłać wiadomość, alt+p aby ją podejrzeć